pondělí 20. ledna 2014

Co to je, „Co se děje u Morávky?“

Již několik let se v Česku hovoří o tzv. hyperlokální žurnalistice. Některé lokální projekty již fungují několik let, celorepublikový portál tohoto typu – Naše adresa – skončil předčasně. Myslím si, že hyperlokální médium může pro danou lokalitu přinést mnoho pozitivního, a protože mi na mikroregionu kolem řeky Morávky záleží, rozhodl jsem se zkusit takový projekt rozjet i u nás.

Co to je hyperlokální médium? Jedná se o lokální žurnalistiku, která přináší menší zprávy z určité malé geografické oblasti (může být také třeba panelový dům, nejen mikroregion) – co se děje, co se povídá, jaké kulturní akce se v tom míště pořádají, jakou činnost vyvíjejí místní spolky a podobně. Rád bych v tomto svém médiu dal prostor i místním podnikatelům a ekologickým informacím o řece Morávce a přilehlých Beskydech, protože si myslím, že i tyto věci jsou důležité.

Proč to dělám? Jednak chci zkusit touto cestou rozjet své malé podnikání. Díky své nemoci mám nárok na částečný invalidní důchod, a pomocí těchto lokálních zpráv bych si chtěl i něco přivydělat. Také bych rád zdokonalil své novinářské umění. Ale to nejsou ty hlavní důvody. Jde mi zejména o to, abych místní kulturu, místní spolkovou činnosti i místní ekonomiku nějak podpořil, aby byl mikroregion ještě pestřejší, než je teď. Už jsem v minulosti založil Doberský kulturní spolek, který pomohl probudit kulturu v obci Dobrá, a díky této pozitivní zkušenosti si celkem věřím, že se mi povede něco mému rodnému mikroregionu dát.

Nechtěl bych, abych tento prostor tvořil jenom já, rád bych sehnal i zajímavé přispěvatele. Prostor by zde měla dostávat kultura, místní podnikatelé, místní spolky, místní politici, jednotlivé místní radnice i celá instituce sdružení obcí, místní osobnosti.  Pokud tedy máte pocit, že máte nějaký dokument nebo něco podobného, čím by jste mohli na tento blog přispět, tak se mi ozvěte na mail: Salamon.Petr@gmail.com. Pokud jste zástupcem nějakého lokálního sdružení nebo místním zastupitelem a chtěli by jste touto cestou něco říct, opět se mi můžete ozvat na mail.

Jaké mám plány? Nejprve potřebuji vybudovat své žurnalitické zázemí. Musím zde dát alespoň pár zpráv, než tento projekt začnu propagovat. Musím si postupně vybudovat kontakty, abych měl přístup k zajímavým zprávám z oblasti. Musím o projektu dát vědět prostřednictvím místních zpravodajů. A později musím také vytvořit pořádné webové stránky pro takové médium. Práce je přede mnou tedy hodně, ale myslím, že mne bude bavit

Žádné komentáře:

Okomentovat